<a href="http://www.webgozar.com/counter/stats.aspx?code=2562139" target="_blank">آمار</a>
مرکز موسیقی سدا
راهنماورود/عضویت | اشتراک| کلاس های آنلاین|بسته های آموزشی|مدرساندوره های من|حساب کاربری 

برای دریافت بسته های آموزشی پس از تکمیل خرید نام و نام خانوادگی ، نام بسته و نشانی دقیقتان را به شماره 09357925820 پیامک یا این فرم را تکمیل کنید.

صفحه دوره ها درس قبلی تازه کردن صفحه درس بعدی
واحد 1/1, درس 1/14
 
شافل هماهنگ شده توسط گیتار
شافل هماهنگ شده توسط گیتار

شافل هماهنگ شده توسط گیتار (The harmonized shuffle):

جانی تمپل  johnny temple

جانی تمپل johnny temple

در درس پیش به ریتم شافل و معرفی آن پرداختیم و گفتیم که جانی تمپل اولین کسی بود که در سال 1935 از ریتم شافل استفاده نمود، در این درس نیز مفهوم شافل هماهنگ شده را برایتان تشریح خواهیم نمود که به شرح زیر می باشد :

می توانیم شافل را با استفاده از E7 , E6 ,E اجرا نماییم(و به همین شکل در گام لا)، همچنین می توانیم این کار را به آکوردها توسعه دهیم. بجای E6 شما می توانید از یک آکورد  #A/C استفاده کنید.

در اینجا علامت #C/ به این معناست که شما یک نت دو دیز را به عنوان نت باس می نوازید، به بیان دیگر شما آکورد را در حالت معکوس اول اجرا می کنید.

در اینجا کمی وارد بحث جانشینی آکورد می شویم. این آکورد همچنین می تواند بصورت F#m7 نیز نوشته شود، اما در این درس روی آن بحث نمی کنیم. سپس آکورد را به سمت بالا جابجا می کنیم تا به نت سل برسیم یعنی بالا رفتن تا فرتهای چهارم و پنجم. این آکوردها بصورت آکوردهای پوزیسیون بسته اجرا میشوند یعنی هیچ سیمی بصورت آزاد نواخته نمی شود.

روی آکورد لا، ما نت ر ( یا Bm7) را بجای A6 می نوازیم , و نت دو را بجای A7 اجرا می کنیم.در اینجا نیز آنها بصورت پوزیسیون بسته اجرا می شوند. در این توالی من ترجیح می دهم که آکورد لا را با یک باره جزیی ،با انگشت اول که سیمهای دوم و سوم و چهارم را در فرت دوم گرفته اجرا نمایم. کمی زمان می برد تا بتوانید با این پوزیسیون صدای خوبی تولید کنید.

گرفتن سه سیم در یک مرحله ، صدای شفافی به شما می دهد و در عین حال سیم اول نیز نواخته نمیشود. در این شافل هماهنگ شده، چون سیم اول نواخته نمیشود،بنابراین مسئله مهمی نیست اگر آنرا با انگشت اولتان لمس کنید. من معمولا ترجیح می دهم که آکورد C را با یک باره جزئی اجرا کنم اما حالا با سومین انگشت آنرا گرفتم. با مدتی تمرین می توانید آنرا به طور صحیح اجرا کنید.

طبق معمول، آکورد B7 برای ما کمی دردسر ساز است. اگر می خواهید به شافل هماهنگ ادامه دهید، می توانید الگوی گام لا بسته را دو فرت بالا ببرید. اما ممکن است فقط از شافل هماهنگ خارج شده و یک الگوی ساده تر را روی آکورد B7 اجرا کنید. نحوه انگشت گذاری برای آکوردهای : #A/C  (F#m7) و G و  D یا Bm7 و C در شکل زیر نمایش داده شده است:

ریتم شافل هماهنگ شده

 

ممکن است ترجیح دهید که نت میانی را اجرا نکرده و تنها دو نت روی سیمهای بیرونی را بنوازید.

12 میزان بلوز- شافل هماهنگ شده در می ماژور:

اگر به شافل هماهنگ شده به عنوان یک توالی آکورد بنگریم، می توان آنرا به عنوان یک توالی یکم،چهارم،بمل سوم در نظر گرفت و اگر ریشه را جابجا کنیم بصورت یک توالی یکم، بمل سوم، چهارم.

ریتم شافل هماهنگ شده

 

شافل هوچی کوچی(Hoochi koochie):

در شکل زیر شما یک لیک ساده اما بسیار کارآمد و یک الگوی ریتم قوی در بلوز را مشاهده می کنید.

ریتم شافل هماهنگ شده

خرید سریع بسته های خودآموز یادگیری موسیقی مرکز موسیقی سدا

خرید اینترنتی و با رمز دوم بانکی

سفارش بسته های خودآموز موسیقی
محصول
پس از خرید، نام بسته را به شماره 09357925820 پیامک نمائید.
قیمت 60000 تومان

 
خرید توسط کارت به کارت

6221061070027521

برای ثبت رسید پرداخت و اعلام آدرس

  به کانال تلگرام سدا بپیوندید و نکات آموزشی را روزانه را بر روی موبایل دریافت و یا سدا را در سایر شبکه ها دنبال کنید.

کانال ویدئوئی سدا در یوتیوبپیج سدا در اینستاگرامکانال ویدئوئی سدا در آپاراتپیج سدا در فیسبوکانجمن سدا در گوگل پلاسمرکز موسیقی سدا در توئیتر

با مرکز موسیقی سدا در ارتباط باشید

  • پست الکترونیکی : Info{@}sadda.ir
  • موبايل مشاور آموزش : 09357925820
  • فکس : 02189781891
  • دفتر سایت تهران: فلکه دوم تهرانپارس، خیابان 174 شرقی، شماره 47، واحد 2

  • دفتر پخش اصفهان: خیابان رزمندگان، بعد از میدان ماه فرخی، شماره 56

آخرین ویدئو های آموزشی تهیه شده در سدا

برای مشاهده، روی کلیپ مورد نظر کلیک کنید

از اخبار آموزشي جا نمانيد