هفت دلیلی که باعث میشود در موسیقی موفق نشوید

 تا به حال با دیدن برخی از هنرمندان که از طریق موسیقی به موفقیت های بزرگ رسیده اند ، به خود گفته اید من هم می توانم ؟

و سپس با عجله به سمت تجهیزات خود حجوم  ببرید ، یکی از پروژه ها را باز کنید و تولید آن را به انتها برسانید ، خودتان مشغول میکس و مسترینگ شوید ، و آهنگتان را پخش کنید ، بعد از مدتی وقتی نتیجه ی کار را مشاهده میکنید. دلسرد و دست از پا دراز تر به سر خانه ی اول بر میگردید. شاید هم تصمیم بگیرید موسیقی را فراموش کنید.

آیا تا کنون شده از خودتان بپرسید، پس چرا من موفق نمی شوم ؟ 

 ۱. موسیقی تان را جدی نمی گیرید

اگر موسیقی ، بخش کم توجهی از زندگیتان را تشکیل داده ، لطفا موسیقی را رها کنید. روی صحبت با کسانی ست که حاضرند برای موسیقی حرکت کنند. اگر معتقدید چیزی برای عرضه در دنیای موسیقی دارید پس لطفا موسیقی تان را جدی بگیرید. جدی گرفتن به معنای اعتماد به نفس کاذب یا بد و بیراه گفتن به بقیه ی هنرمندان نیست. بلکه بخش مهمی از رفتار شما نسبت به موسیقی تان محسوب می شود. جدی گرفتن موسیقی تان ، یعنی با تمام وجود تلاش کنید که علی رقم تمام کاستی ها، به کسب علم ، تجربه و ارتقاء درکار خود برسید. اگر موسیقی تان را جدی نگیرید ، برای آن هزینه نمی کنید ، درنتیجه به موفقیت نمی رسید.

   ۲. تعریفتان از هزینه اشتباه است
 

اگر داستان افرادی که به ثروت رسیده اند را شنیده باشید، یک چیز مشترک معمولا در مسیر زندگیشان مشاهده میشود. آن هم هزینه کردن به منظور سرمایه گذری ست. یعنی خرج میکنند تا چند برابر به دست بیاورند. اما دید افراد ناموفق به خرج کردن اینگونه نیست ، بلکه فکر میکنند اگر مبلغی خرج موسیقی خود کنند، در واقع پول خود را دور ریخته اند، و هیچ چیزی در قبال آن دریافت نمی کنند. پس تصمیم میگیرند کل کار را خودشان انجام دهند. این دسته افراد از یک موضوع مهم غافل هستند. آنهم این است که سر کاری که تخصص ندارند نباید بروند. مانند پخش ، تبلیغات ، میکس ، مسترینگ و… تنها یک چیز است که باید در زمان هزینه کردن ( سرمایه گذاری ) به آن توجه کرد. انتخاب فرد یا گروهی کاردان و متعهد.

     ۳. سطح دانش تان پایین است

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود در موسیقی پیشرفت نکنید ، این است که دقیقا نمی دانید برای چه چیزی باید هزینه کنید! در اکثر مواقع آهنگسازها ، موفقیت در موسیقی را در گرو داشتن تجهیزات گران قیمت میدانند . در صورتی که بدون دانش ، تجهیزات فقط یک ویترین زیبا محسوب میشوند. پس سطح دانش خود را بالا ببرید که در نتیجه بتوانید کار حرفه ای را از غیر حرفه ای را تشخیص داده و سرمایه گزاری موثری برای موسیقی تان کنید. جالب اینجاست افرادی هستند که با یادگرفتن چند اصطلاح میکس و مسترینگ، فکر میکنند به اوج دانش رسیده اند. اما علم موسیقی همانند علوم دیگر، انتها ندارد. برای کسب علم و دانش ، هر کسی میتواند با استفاده از اینترنت مطالب زیادی را بیاموزد.  اما صادقانه بگوییم ، این انتخاب کامل نیست . خود آموز بودن به علم می افزاید ، اما به تجربه نه!

     ۴. برای موسیقی تان بودجه بندی نمی کنید

بهانه ی بعدی برای انتخاب نکردن موفقیت ، احتمالا این است که پول کافی ندارید. همانطور که خاطر نشان شدیم ، این تنها یک بهانه و یک مجوز است که به آن گوش می دهید. گوش دادن به بهانه های ذهنتان، توهین به شخصیت شما توسط خود شماست. راه حل، بودجه بندی کردن برای اهداف موسیقی تان است. یعنی مراحلی تولید و ساخت و پخش موسیقی را در نظر بگیرید،  هر قسمتی که در آن تخصص ندارید با در نظر گرفتن بودجه ای مناسب از افراد متخصص کمک بگیرید تا کیفیت نهایی کار بالا برود.

     ۵. فکر می کنید بقیه روی گنج نشسته اند

هیچ کس از ابتدا روی گنج ننشته. ممکن است نخواهید برای موسیقی تان هزینه کنید ، چون فکر می کنید کسانی که از موسیقی به ثروت رسیده اند، از اول گنج داشته اند. درصورتی که بیشتر کسانی که در موسیقی موفق بوده اند، یک راز بزرگ داشتند : آن ها با بودجه ی معلوم (نه گنج !) می دانستند چه وقت ، چگونه و چقدر برای موسیقی شان سرمایه گزاری کنند. آنها می دانستند که برای کیفیت آلبوم خود ، باید هزینه و سرمایه گزاری صحیح کنند.

     ۶.  منتظر یک معجزه هستید

منتظر هستید یک استعداد یاب، اتفاقی روزی شمارا ملاقات کند ، از استعداد شما شگفت زده شود، اسپانسر شما شود و یک شبه مشهور شوید ! این اتفاق ، در خوشبینانه ترین حالت ممکن هم ، کم نظیر است. شاید در توهم این معجزه هستید که صبح که از خواب بیدار شوید، ناگهان بهترین مهندس صدا و همه کاره شوید و دیگر نیازی به هزینه نداشته باشید. همه ی این ها اسم دارند : توهم ! 

هیچ کس بجز خودتان توانایی نجات شما را ندارد. باید روی خود سرمایه گزاری کنید، علم کسب کنید و خودتان را آماده ی عرضه به جهان کنید.

     ۷. برای موسیقی هزینه کنم که چه بشود ؟

شاید برای تولید و پخش یک آهنگ بیش از ۱ میلیون تومان نیاز باشد هزینه کرد. در آخر هم در خوشبینانه ترین حالت این است که عده ای آهنگتان را بشنوند و خوششان بیاید. خوب پس چه چیزی به من میرسد ؟ پس هزینه نمیکنم. چون در نهایت به چیزی نخواهم رسید. اگر این طرز فکر شماست ، باید بگوییم که جزء هزاران افراد دیگری هستید که روزانه آهنگ هایشان در اینترنت پخش میشود و در همان لحظه هم فراموش می شوند. ولی با تفکر حرفه ای می توان طور دیگری به موضوع نگاه کرد. فکر کنید خانواده ، دوستان نزدیک و … با شنیدن موسیقی شما به وجد بیایند. چه حسی به شما دست میدهد ؟ دوست ندارید ادامه بدهید ؟ دوست ندارید افراد بیشتری هنر شما را ببینند ؟ پس هزینه ( سرمایه گذاری ) برای موسیقی تان اصلی جدا ناشدنی در مسیر موفقیت است.

 

 

 

در کل نتیجه ی همه ی این حرف ها این است :علاقه به موسیقی

 

اگر برای موسیقی تان هزینه های عاقلانه نکنید ، پیشرفتی درکار نیست. 

اگر به این درک نرسید که ذاتِ هزینه ی صحیح ، سرمایه گزاری ست ؛ به سود نمی رسید. 

اگر علم  کسب نکنید ، بهانه بیاورید و برنامه ریزی نکنید، هیچ وقت موفق نخواهید شد. 

 

حتی اگر قبول این ها سخت است، بارها و بارها از خود بپرسید : 

موفقیت را انتخاب می کنم ، یا ناکامی را؟

معلم موسیقی , تدریس موسیقی در سدا, آموزش موسیقی, سوالات متداول

  • Hits: 1494
  • بسته های خودآموز موسیقی

    بسته های خودآموز موسیقی

  • کلاس آنلاین موسیقی

  • اپلیکیشن آموزش موسیقی سدا

  • آموزش مجازی موسیقی

  • مدرسان سدا

    کلیه حقوق مادی و معنوی برای مرکز موسیقی سدا محفوظ می باشد.

    طراحی وب سایت و پشتیبانی وب سایت توسط گروه مهندسین مشاور AIO