سبک های گیتار کدامند؟

چه سبکی را برای نوازندگی گیتار انتخاب کنم؟

سئوالی که همواره هنرجویان در ابتدای راه از ما می پرسند. بهترین پاسخ به این سوال معرفی انواع سبک های گیتار به هنرجویان است. همانطور که می دانید، موسیقی یکی از خالص ترین و زیباترین هنرهایی است که بشر تا به حال با آن توانسته احساسات و عواطف خویش را بیان کند. از بین سازهای دنیا، گیتار یکی از محبوبترین آنها بوده که در دنیا نواخته می شود و دلیل قابلیتهای ذاتی اش به سبک های مختلفی هم نواخته می شود.

هنرجویان در ابتدا در انتخاب سبک مورد علاقه و ساز خودشان دچار شک و تردید هستند اما انواع گیتار و سبک های نوازندگی ای که گیتار به لحاظ ساختمان فیزیکی خود دارد، این ساز را محبوب ساخته است. سبکهایی که در ایران متداول است، کلاسیک، پاپ و فلامنکو می باشد.

گیتار کلاسیک و یا SPANISH

سبک فلامنکو

موزیک سنتی اسپانیا، موسیقی فلامنکو است، رقص، آواز به همراه نوازندگی ساز گیتار.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک سبک دیگری است که با گیتار کلاسیک نواخته می شود. قطعاتی که در این سبک در صدها سال پیش هم ساخته شده با گذشت زمان ارزشمندتر هم شده است. سبک کلاسیک پیرو چارچوب خاصی بوده و بسیار قانونمند است. اوایل قرن 20 ماهیت موسیقی کلاسیک برای مردم قابل درک نبود و موسیقی دیگری برای عامه جامعه تعریف شد که برای اکثریت جامعه قابل درک باشد به نام موسیقی پاپ.

سبک پاپ

موسیقی پاپ برگرفته شده از واژه popular یا مردمی است. موسیقی پاپ از دو بخش اصلی تشکیل شده است.

بخش اول : ملودی

بخش دوم : آرپژ (آکورد) که همراهی کننده ملودی است.

به اشتباه فکر می کنند که با موسیقی پاپ حتما باید آواز هم خوانده شود ولی اینطور نیست. شما بدون آواز هم می تواننید یک موسیقی پاپ را اجرا کنید.

گیتار آکوستیک

تفاوت عمده گیتار آکوستیک با کلاسیک فرم کاسه ساز، دسته ساز و سیمهای آن است. صدای تیز تری نسبت به گیتار کلاسیک دارد و عموما برای ریتم نوازی و آواز از این ساز استفاده می کنند.

گیتار الکتریک یا برقی

به لحاظ ساختمانی بسیار متفاوت با نوع کلاسیک و آکوستیک است. این ساز بدنه ی توپر چوبی و دسته ی نازکتر دارد و جنس سیمها هم فلز است. حدودا 70 سال پیش این ساز اختراع شد. سبک های مختلفی با این ساز نواخته می شود از جمله راک، متال، جاز

معلم موسیقی , تدریس موسیقی در سدا, آموزش موسیقی, موسیقی سنتی, انتخاب گیتار , آموزش گیتار